Zuid-India - Reisverslag uit Alleppey, India van Beau - WaarBenJij.nu Zuid-India - Reisverslag uit Alleppey, India van Beau - WaarBenJij.nu

Zuid-India

Blijf op de hoogte en volg Beau

09 Januari 2016 | India, Alleppey

We zijn inmiddels al weer ruim anderhalve week verder, dus tijd voor weer een verhaaltje!
De laatste dagen van 2015 hebben we doorgebracht in Mumbai. Een vrij moderne stad met veel flats, maar ook veel sloppenwijken en opvallend veel taxichauffeurs en winkelverkopers die geen Engels spreken. Oud en nieuw hebben we gevierd in een club tussen de Indiase mensen met natuurlijk champagne. Overal in India willen mensen met je op de foto om je blanke huid en dit was hier niet anders. We waren blij met twee Europese jongens die de Indiase mensen op den duur een beetje bij ons vandaan konden houden. Na ontbijt op bed zijn we sari's gaan passen. Dit is een doek van minimaal vijf meter die je op verschillende manieren om kan doen. Je hebt hele dure en mooi bewerkte, maar ook wat goedkopere sari's die de vrouwen hier als alledaagse kleding dragen. Het resultaat zie je op de foto! Daarna zijn we naar Kochi gevlogen. Buiten was meteen de warmte te voelen. Dit was erg welkom na de koude dagen en nachten die we in het Noorden gehad hebben. Het was daar zeker geen winter zoals in Nederland, maar we hebben alle drie alleen één vest bij en dit bleek iets te optimistisch met zo'n zeven graden 's nachts. Met de warmte komen natuurlijk ook de beestjes dus we zijn inmiddels gewend aan gekko's als huisgenoot. De meeste kamers hebben ter ventilatie open verbindingen met buiten dus daar doe je weinig aan. Alleen koud water is hier ook heel normaal, maar dit is eigenlijk wel lekker met de warmte. Kochi is een mooi stadje aan het water dat bekend staat om Chinese visnetten. Vanuit hier zijn we een ochtend naar een olifantentrainingskamp geweest. Hier waren ongeveer zes olifanten die los op commando meeliepen en andere opdrachten uitvoerden. Ze worden getraind om mee te werken in de bossen. Iedere dag worden de olifanten uitgebreid gewassen in de rivier en dit was erg leuk om te zien! Met een echte Indiaanse bus zijn we naar Alleppey gehobbeld. Daar hebben we met een kano over de backwaters gevaren. We wilden graag zelf kajakken, maar hier willen ze vooral dat je als toerist jezelf laat varen. De natuur is hier prachtig met overal palmbomen, bananenbomen en rijstvelden. Het strand van Alleppey was weinig toeristisch. Erg mooi, maar dit betekent ook dat ze geen Westerse zomerkleding gewend zijn. Als meisje kan je daardoor alleen met lange kleding aan het water in. Omdat het ons erg leuk leek om op onze laatste vakantiedagen nog te kunnen zwemmen, zijn we voor vier dagen naar Varkala gegaan. Hier is een prachtig strand met veel toeristen waar je in badkleding kan zwemmen. Iedere ochtend ontbijten we aan het strand en een aantal dagen geleden hadden we uitzicht op dolfijnen die voor de kust boven het water uit kwamen. Wat nog meer heerlijk is hier, is de verse vis. We genieten hier iedere avond van. Vóór deze dagen hebben we ook veel lokale gerechten geproefd. We eten vaak tali's. Dit zijn schalen met daarop rijst, brood en verschillende curry's. Gedeeltelijk eten we al met onze rechterhand, maar bestek vinden we vaak toch nog fijner. Ook hebben we momo's ontdekt. Dit zijn gestoomde groenten in deeg. Ze frituren hier best veel dus we zijn blij met deze gezonde afwisseling. Vandaag reizen we door naar de stad waar ons coschap is. Daar zullen we maandag beginnen en we zijn erg benieuwd naar hoe dit zal zijn! Ik zal erover schrijven in de volgende blog!

Tot snel!

• 09 Januari 2016 - 09:46

Angela Elshout:

Weer prachtige foto's dames! En een mooi verslag, wat een bijzonder land. Voor vandaag/vannacht wensen we jullie een hele goed reis. Gek om nu te gaan splitsen waarschijnlijk maar jullie houden vast contact. Voor alledrie heel veel succes en plezier bij de start van jullie coschap!

• 09 Januari 2016 - 09:54

Jacqueline:

Hoi Beau, superleuk om te lezen dat je het zo leuk hebt daar. Je straalt op elke foto. Wat een mooi land zeg. We komen gauw eens langs (grapje). Vanaf volgende week aan het werk, zal ook vast een groot avontuur worden. Succes en pas goed op jezelf. X

• 09 Januari 2016 - 10:06

Monique:

Hoi Beau ik hoor en zie dat jij het daar wel naar je zin hebt, en wat jullie daar allemaal wel niet zien. Wat ben jij straks een ervaring rijker. Je vakantie zit er bijna op. Nu zullen jullie aan het werk moeten waar jullie ook weer veel ervaring op zullen doen. Succes Beau

• 09 Januari 2016 - 10:30

Nick:

Prachtig! Zit alweer uit te kijken naar het volgende verslag.. we genieten volop mee!

• 09 Januari 2016 - 10:40

Ingrid&Hans:

Hallo dames, op de 1e plaats onze complimenten voor de schrijfster v.deze blog. @Beau je kunt nog altijd reisgidsen gaan schrijven haha.
    Geniet van al het nieuwe en mooie van India en heel veel plezier en succes met jullie coschappen.
    Veel liefs voor jullie alle 3 en natuurlijk voor onze Fenne een extra pakkerd. Tot over 26 dagen....

• 09 Januari 2016 - 11:31

Angelique Kerst:

Hoi wat een mooi reis verslag. Jullie hebben al heel veel gezien,erg leuk om te lezen.
    Geniet er maar lekker van en veel succes met jullie coschappen! Nog de beste wensen voor 2016. Gr uit Raamsdonk

• 20 Januari 2016 - 19:44

José Tax:

Hoi Beau.

Ik ben heel benieuwd hoe het met je stage gaat.
    Ik kijk dan ook uit naar je volgend verslag. Ik hoorde al wel dat er meer hooladers zijn daar. Wel gezellig lijkt me. Nog veel plezier daar.

• 20 Januari 2016 - 19:45

José Tax:

Te snel getypt, ik bedoel natuurlijk hollanders !!

• 31 Januari 2016 - 11:34

Bennicio & Luciano Toni:

Lieve Beau, wat een bijzonder verhaal en land. Zal vast heel anders zijn dan Raamsdonk? Ik hoorde dat de koeien daar heilig zijn, klopt dit? Lijkt me namelijk fantastisch. Wij hadden thuis ook twee koeien, waarbij ik me altijd al afvroeg of er niet eentje ook ooit de heilige status zou bereiken die hij verdiende. Zijn naam was Alonso Roberta. Misschien zou je eens naar hem kunnen vragen nu je toch daar bent?

Verder ben ik onder de indruk van je schrijfwijze: je zou zeker een goede reisgids-schrijfster kunnen worden (al vind ik persoonlijk dat er meer focus op de koeien zou mogen liggen, maargoed.. dat zijn 2 opinies).

We genieten van je avonturen en het voelt alsof we er zelf bijna midden in zitten. Erg knap verwoord:) Veel liefs en tot zometeen op het strand,

Bennicio & Luca Toni